21 Ocak 2008 Pazartesi

Doğal Makyaj Teknikleri

Edi'ciğimin bu yazısında da belirttiği gibi Türk kadınlarında makyaj ve bakım = boya küpüne girmek gibi bir inanış var. Ünlülerimize bakınca bunu bariz bir şekilde görmek mümkün. Sabah programı sunan bayanlar bile resmen gece kıyafetiyle ve show makyajıyla programa çıkıyorlar. Anlamıyorum zaten sabahın köründe onlara da ağır gelmiyor mu o kadar makyaj, giyim kuşam? Geçenlerde gazetede okumuştum kimdi hatırlamıyorum (makyör Corci olabilir) çok sinirli bir şekilde Türk kadınına kızıyordu. Çünkü gidip Ebru gündeş makyajı istiyorlarmış adam da haklı olarak bayanlar onlar show makyajı siz sahneye mi çıkacaksınız diyordu :) Hollywood ünlüleri ise makyaj yaptıklarında olabildiğince doğal görünmeye çalışıyorlar.

Benim makyaj anlayışım tamamen doğal olandan yana hem cildime zarar vermesin hem de yüzümde bir kalıp makyaj olmasın çünkü hakikaten o ağırlık beni çok rahatsız ediyor. Şimdi size bazı sitelerden bulduğum doğal makyaj tekniklerinin yanı sıra kendi doğal makyajımın nasıl olduğunu anlatacağım:
  • Öncelikle yüzünüzü temizlemeli ve cildinize uygun olan bir nemlendirici sürmelisiniz. Bu aşamada cildiniz nemlendiriciyi emene kadar biraz beklemenizde fayda var aksi halde fondöteniniz yüzünüzde dağılmayabilir veya yağlı bir görünüm oluşabilir.
  • Fondöteni ince bir tabaka halinde tüm yüzünüze çenenizin alt kısımlarına ve hatta eğer açık giyineceksiniz boynunuza sürün.
  • Eğer cildinizde sivilce veya leke gibi kusurlar varsa bunları bir kapatıcı yardımıyla kapatın.
  • Eğer fondöteniniz cildinizde parlama yapıyorsa bir sünger veya fırça yardımıyla pudranızı yüzünüze dağıtın.
  • İstediğiniz şekilde farınızı sürün ( ister gölge yapın, ister tek renk sürün veya göz kalemiyle destekleyin)
  • Rimeli sürün : üst kirpiklerinize rimeli önce içten dışa sonra aşağıdan yukarı sürülmesi gerekiyor. Böylece kirpikleriniz daha gür görünecektir.
  • Kaşlarınızı belirginleştirmeye ihtiyaç duyarsanız önce kaş tarağıyla kaşlarınızı tarayın sonrada kaşınızın rengine uygun bir kaş kalemiyle hafifçe boyayın.
  • Allığınızı yüz şeklinize uygun bir biçimde sürün.
  • Dudaklarınızı belirginleştirmek isterseniz rujunuzun bir ton koyusu dudak kalemiyle çizin ve ruj fırçasıyla dudaklarınızı boyayın. Rujunuzun üzerine parlatıcı da sürebilirsiniz.
Yukarıdaki yazı netten bulduklarımdan derlediğim. Böyle bir makyaj bence günlük olarak biraz ağır kaçar o yüzden ben olsam bu makyajı özel günlerde yaparım. Benim günlük makyajım ise aşağıdaki malzemelerden oluşuyor.
  1. Öncelikle mutlaka yüzümü nemlendiriyorum.
  2. Normalde bu yazımda da belirttiğim gibi Shiseido'nun pureness bronzlanştırı pudrasını uyguluyorum ama son zamanlarda sevgili Lacheen sayesinde tanıştığım Everyday Minerals'in semi matte medium tan'ini sürüyorum (hatırlarsanız bu yazımda mineral makyaj hakkındaki izlenimlerimi yazmıştım).
  3. Daha sonra yine Everyday Minerals'in intensive fair concealer'ını gözaltlarıma sürüyorum ve iyice dağıtıyorum.
  4. Gözüme ya yeşil ya mürdüm ya da siyah göz kalemi çekiyorum (mürdüm göz kalemi Yves Saint Laurent'in 6numarası, siyah göz kalemim Lancome'nin ve yeşil olansa Avon'un). Çoğunlukla sürmesem de bazen rimel sürüyorum ( rimelim de Estée Lauder Illusionist Intense).
  5. Dudaklarımaysa önce Estée Lauder 26(russet) numara dudak kalemi ve ardından vazgeçemeyeceğim rujum olan L'oreal Glam Shine Cream 200 numarayı veya Lig gloss olarakta Clinique'in 03 Mango Tint'ini sürüyorum.

Abartıdan kaçıp doğal makyaj yapan bazı Hollywood ünlüleri:

0 yorum: