21 Ocak 2008 Pazartesi

Arifoğlu Ginseng Çayı

Ginseng ile aslında 10 yıl önce falan tanışmıştım. Babam Uzakdoğu seyahatlerinden birinde getirmişti. Sağlık açısından bir çok faydasını duymuş o yüzden de yememiz için bize getirmişti. Bir kutunun içinde yenebilir haldeydi ama tadını hiç beğenmediğimiz için yiyememiştik :) Ben de bir süredir sürekli yorgunluk çekiyordum. Uykumu alıyor olmama rağmen sabah işe geldiğimde hep kendimi yorgun hissediyordum. Bir kaç ay önce İstinye Park'a gittiğimizde pazar bölümünde ( gitmediyseniz kesinlikle İstinye Park'ın pazar bölümünü gezmelisiniz. Çok güzel, keyifli bir yer) Arifoğlu'nun mağazasına uğradım. Yorgunluk hissetiğimi söyleyince Ginseng çayını tavsiye ettiler. Bir süredir her sabah bir bardak içiyorum ve gerçekten faydasını gördüm. İşte Arifoğlunun sayfasından Ginseng'in faydaları:


Cinsel gücü arttırıcı, uyarıcı, kalbi güçlendirici, yorgunluk giderici, akıl, hafıza ve beden gücünü destekleyici, gerginlik giderici, sinir sistemini güçlendirici, iştah açıcı, sindirim kolaylaştırıcı, tansiyon yükseltici etkileri vardır. Ginseng kökünden yapılan ilaçlar; dinçliği koruyucu, cinsel gücü arttırıcı olarak kullanılır. Yaşlılıkta fizik ve akli kapasiteyi arttırır ve başağrısı, sıkıntı gibi şikayetleri ortadan kaldırır.

Bu arada orada çalışanlardan yeni bir şey öğrendim; Hani biz Ihlamur, Kuşburnu vs. gibi bitki çaylarını kaynatarak içeriz ya bu yanlışmış. Üzerine kaynamış su dökerek yani demleme usulüyle yapmamız gerekiyormuş.

0 yorum: