21 Ocak 2008 Pazartesi

Yüzüyoruum :)


Sağlım için spor yapmam gerektiğini biliyorum ama nedense bir türlü harekete geçemiyordum. Sanki üzerime bir ağırlık çökmüştü. İşten eve, evden işe gidip geliyordum ama sonunda şeytanın bacağını kırdım ve yüzmeye başladım :) Ne kadar mutlu olduğumu anlatamam. Uzun zamandır kendim için iyi bir şey yapmış olmanın iç huzuruyla doluyum. Spor olarak yüzmeyi seçmemin belli sebepleri var:

-Terleyerek yapılan sporları pek sevmiyorum. Salona girip bir yığın insanla birlikte aletli jimnastik yapmak pek hoşuma gitmiyor.
-3-4 yıl kadar GS'da yüzücülük yaptım. Yüzme her zaman favori sporum olmuştur.
-Yüzme vücudumuzun tüm kaslarını aynı anda çalıştıran nadir sporlardan biri.
-Tek başıma suyun içinde yüzerken adeta tüm stresimden sıyrılıyorum. Hiç bir şeyi duymadan o sessizliğin içinde sadece su sesini duyarak yüzmek emin olun en büyük terapi.

Her ne kadar spor yapmanın sağlımız üzerindeki olumlu faydaları her gün gazetelerde yazılsa veya televizyonlarda söylense de ülkemizde buna çokta fazla olanak olmadığını biliyorum. Çalışan kişiler olarak genelde sabah 9 akşam 6 arası çalışıyoruz. Bu saatten sonra çoğu kişi (özellikle de bayanlar) evine gidip günlük işlerini halletmeli, çocuğu olanlar çocuklarıyla ilgilenmeliler. Bu kadar koşuşturmanın içinde spora vakit ayırmak zor oluyor. Bunun dışında maalesef çoğumuzun evinin yakınında spor salonu yok. Bu mekânlara ulaşabilmek içinde ayrı bir zaman harcamanız gerekiyor. Diğer şehirleri bilmiyorum ama İstanbul'da spor merkezleri genelde alışveriş merkezlerinde oluyor. Bu yüzden de fiyatları da biraz yüksek oluyor. Haliyle ayrı bir bütçe de ayırmanız gerekiyor.

Eğer bu tür engellerden dolayı spor salonlarına gidemiyorsanız evinizde de cdler eşliğinde spor yapabilirsiniz. Örneğin bu yazımda yoga cdsi önermiştim. Yoganın haricinde başka bir şeyler yapmak isterseniz pilates, jimnastik, dans vs. anlatan cdlerden yararlanabilirsiniz.

Eğer spor merkezine gitme imkanınız varsa ve üşeniyorsanız da bence bir an önce üzerinizden o rehaveti atın ve harekete geçin. Kendiniz için ne kadar faydalı bir şey yapmış olduğunuzu zamanla farkedeceksiniz.

0 yorum: