21 Ocak 2008 Pazartesi

Örgü Bebek Battaniyesi




Bu aralar çok fazla bebek haberi aldım. Hepte en yakınlarımızdan. Hatta bir tane bebeğimiz geçenlerde doğdu. Diğer iki tanesi de Ocak ve Şubat aylarında doğacaklar. Bebek haberi beni her zaman hem çok mutlu etmiştir hem de çok heyecanlandırmıştır ama evlendikten sonra kimin bebeği olsa hemen gözler bize çevrilip "eee siz ne zaman anne - baba olacaksınız?" gibi sorular gelmeye başladı :)
Bu bebek battaniyelerini de iki bebeğimize ördüm. Örneği Kartopu'nun çocuk örnek kitabından çıkardım. Örmesi kolay ve kalın şişle ördüğünüz için çabukta ilerliyor. Malzemeleri ve yapılışı aşağıdaki gibidir:
Malzemeler: 7 numara şiş ve 2 ayrı renkte bebek yünü ( örnek kartopunun ama ben ip olarak Anchor bebe yününü kullandım çünkü bana daha yumuşak geldi). Her renkten 2 adet yün almalısınız çünkü çift kat örmeniz gerekiyor.
Yapılışı: (karışıklık olmaması için renklerini kendi yaptığım sarı battaniyeye göre anlatıyorum. Siz renkleri kendinize göre ayarlarsınız). 100 ilmekle başlayarak beyazdan 4, sarıdan 2 sıra düz örün. Sarı ile devam ederek 3 ilmeği şişe alıp içinden 1 ilmek geçirin. Şişe boş alıp tekrar 3 ilmeğin içinden geçirerek devam edin. Ölçüleri 80 * 90 cm olana kadar örneğe devam edin

0 yorum: