22 Ocak 2008 Salı

Organ Bağışında Örnek Davranış

10 yaşındaki Kübra’nın hayat kurtaran vasiyeti
Televizyonda organ nakliyle ilgili haberlerden etkilenen Kübra Kılıçarslan annesine, "Bana bir şey olursa organlarımın başkalarına hayat vermesini istiyorum" dedi. Bu konuşmanın üzerinden bir hafta sonra trafik kazası geçiren küçük kızın organları hayat kurtardı...

SAMSUN’da geçtiğimiz pazar günü meydana gelen trafik kazasında ağır yaralanan ve Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi’nde 4 gündür yaşam savaşı veren 10 yaşındaki Kübra Kılıçarslan, doktorların tüm çabasına rağmen kurtarılamadı. Televizyonda görüp, gazetelerde okuduğu organ bağışıyla ilgili haberlerden etkilenip annesine sık sık "Anne ben ölünce organlarımı bağışlayın" diyen Kübra’nın bu isteği yerine getirildi. Küçük Kübra’nın annesi Hacer Kılıçarslan, "Kızımın vasiyetidir" diyerek organlarını bağışladı. Kübra’nın operasyonla alınan karaciğeri, Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde 3 yıldır organ bekleyen siroz hastası Yusuf Şakar’a nakledilmek üzere, Bursa’dan özel uçakla gelen ekibe teslim edildi. Kübra’nın karaciğeri, 14 yaşındaki Şakar’a nakledildi. Hayatının en güzel gününü 40’ıncı doğum gününde yaşadığını söyleyen anne Müzeyyen Şakar, "Doğum günümde çok güzel bir hediye aldım. Yavrum hayata döndü. Kazaya çok üzüldüm, organ nakli için duyarlı olan aileye ise teşekkür ediyorum" dedi.

Kübra’nın bir böbreği ve korneası ise Samsun 19 Mayıs Üniversitesi’nde Sinan Koç (40) ve Sercan Yaşar’a (20) nakledildi.

Küçük Kübra’nın eniştesi Köksal Kılıçarslan ise, "Basından izlediği organ bağışı ile ilgili haberlerden etkilenen Kübra evde annesine her fırsatta ’Anne ben ölürsem organlarımı bağışla’ diyordu. Annesi de ona ’Kızım Allah gecinden versin. Niye öleceksin ki’ diye konuşuyordu. Ama gelin görün ki kader bize yeğenimin ölümünü gösterdi. İçimiz yanıyor" dedi.

0 yorum: