21 Ocak 2008 Pazartesi

Güneşten Korunma...

Bütün dermatologlar cildimizi yaz - kış güneşten korumamız konusunda hemfikirler. Güneşin cilde verdiği zararlar konusunda her gün yeni bir yazı daha yayınlanıyor. Ben de bundan bir kaç hafta önce güneşin zararlarını açık bir şekilde anlatan medikal estetik uzmanı Cansel Yeni'nin röportajını yayınlamıştım. Tekrar okumak isterseniz buraya tıklamanız yeterli.


Bundan bir kaç sene evvel cildimdeki bazı problemlerden dolayı bir dermatologa gitmiştim. Doktorum beni güneş konusunda ciddi bir şekilde uyarmıştı. O zaman bana verdiği kremleri ve ilaçları çok düzenli kullanıyordum. Cildimin nasıl güzelleştiğini, parladığını ve siyah noktadan eser kalmadığını anlatamam. Bana tavsiye ettiği ürünler arasında Avéne'in güneş koruyucusu da vardı. Her iki saatte bir yenilemem gerekiyordu ama tabii bütün gün iş yerinde oturuyorsanız buna gerek yok. Sadece dışarı çıkarken sürmeniz yeterli.

Bazı nemlendiricilerin içerisinde de koruma faktörü vardır ama bunların bir faydası yok çünkü güneş koruyucusu cildimizde iki saat aktif olarak kalabiliyor. O yüzden 2 saatte bir yenilememiz gerekiyor. Eğer yüzünüze renk gelmesini de istiyorsanız Avéne'in güneş koruyucularının renklendiricili olanları da var (hatta doktorum ondan kullanıyordu).

Cildimiz mutlaka bir gün yaşlanacak ama henüz gençken ne kadar yatırım yaparsak ilerde de o kadar sağlıklı bir cildimiz olur.

0 yorum: