21 Ocak 2008 Pazartesi

Kurban Bayramı İzlenimleri

Konuşmaktan en hoşlanmadığım konulardan biridir din ve Allah inancı. Çünkü insanlar (herkes için söylemiyorum) nedense kafalarında farklı yorumlamalar yapıp kendi yorumlarının haricinde inanç sergileyen insanlara eleştirel gözle bakabiliyorlar. Şimdi de zaten dini inancımla veya İslamiyet'le ilgili bir şeyler yazmayacağım benimki sadece Kurban Bayramıyla ilgili izlenimlerim olacak:

Kurban Bayramı fikrine karşı değilim. Fakirlerin sofrasına etin gireceğini bilmek çok hoşuma gidiyor. Sonuçta zaten o hayvanların kesilmiş halini alıp yiyoruz. Buradaki amaç bu vesileyle alamayanların sofrasına sokabilmek. Zaten paylaşmak kadar güzeli var mı ki şu dünyada?
Bunu gerçekleştirirken bildiğim kadarıyla dinimizin şart koştuğu koşullardan biri hayvana acı çektirilmemesi gerektiği ve kesim işleminin hijyenik şartlarda yapılması gerektiği. Benim kızdığım ve karşı olduğum nokta burada başlıyor. Gözlemlerime göre geçen senelerde bu kurallara daha çok uyuluyordu ama bu sene gördüm ki yol kenarlarında pislik içerisinde hayvanın gayet canını yakarak kesim işlemi yapılıyordu (fotoğraf makinem yanımda olmadığı için maalesef fotoğraflarını çekemedim). Bu şartlarda hem kesilen etin hem de kesim sonrası akan kanlar ve hayvan pisliklerinden dolayı o çevrenin mikrop yuvası olması da ayrı bir konu tabii.

Dediğim gibi eğer hijyenik koşullarda ve hayvanın canı yakılmadan yapılacaksa tamam ama aksi halde benim de gönlüm o hayvanların o şekilde kesilmesine el vermiyor.

0 yorum: