21 Ocak 2008 Pazartesi

Evde Bakım - İpek Gibi Saçlar


Bu gün de evde yapabileceğiniz saç maskelerini yazıyorum. Benim saçımda boya yok çok sık ihtiyaç duymuyorum ama saçı boyalı olanlar için faydalı olacağını düşünüyorum. Aslında bu evde bakım serisini biraz daha genişletmeyi düşünüyorum. Yarın el ve tırnaklar için öbür gün de vücut için bir şeyler yazacağım. Biraz arkası yarın gibi oldu :)

Cansız saçlara krem
Malzemeler: Yumurta sarısı + rom + adaçayı yağı
Hazırlanışı: Derin bir kapta yumurta sarısını, bir kaşık romu ve 4 damla adaçayı yağını iyice karıştırın. Bu karışımı, şampuanla yıkanan ve durulanan temiz saçlara uygulayın. Yaklaşık on dakika bekledikten sonra da ılık suyla durulayın.
Ne işe yarıyor: Yumurta sarısının saçlar üzerinde yarattığı yumuşatıcı etki onların çok daha kolay taranır hale gelmesini sağlıyor. Romun içerdiği alkol dezenfektan özelliğiyle saç derisini
rahatlatıyor. Adaçayı yağının ise arındırıcı etkisi var. Kısaca,hazırladığınız bu kremle saçlarınız daha yumuşak ve ipeksi oluyor ve tararken de zarar görmüyor.
Ne zaman kullanmalı: Bu karışımın haftada bir kez veya iki kez kullanılması uygun.

Saç maskesi
Malzemeler: 2 yemek kaşığı bal + bir limon
Hazırlanışı: 2 yemek kaşığı balı bir limondan elde ettiğiniz suyla karıştırarak saç maskenizi hazırlayabilirsiniz Maskeyi kuru saçınıza sürüp 10 dakika beklettikten sonra saçınızı iyice durulayın. Maskenin ardından saçlarınız dolgun ve parlak bir görünüm kazanacak.
Ne zaman kullanmalı: Bu karışımın haftada bir kez veya iki kez kullanılması uygun

0 yorum: